24 mei 2005

P-day: praatje, powerpoint, pier, petekinderen


mei2005sensi 002
Originally uploaded by promovendusL.
Vandaag mijn eerste (kleine) vuurproef doorstaan. Ik moest een presentatie (een praatje noemen ze dat hier) houden over mijn onderzoek voor de collega-onderzoekers van de afdeling. Bij wijze van captatio benevolentiae had ik een layout met oranje (Hup Holland Hup!) gemaakt, en na afloop kreeg ik van mijn begeleider-promotor Pier inderdaad een complimentje over de mooie achtergrond en het leuke lettertype (comic sans ms)... Enfin, ik denk dat het ook inhoudelijk wel goed zat, want mijn collega-promovenda Lidewij (kei-tof meisje trouwens) vond dat ik alles wel verhelderend met elkaar in verband gebracht had.
Maar genoeg over werk, er is ook nog leven naast het werk (eigenlijk gaat deze blog bijna nooit over werk, bedenkt ik net...) Petekinderen bijvoorbeeld!
Mijn petekind Sensi kan lezen!!!! Ze is in februari 5 geworden, maar heeft al een hele tijd een ontzettende 'letterhonger'. Nu kan ze volgens mama Annemie al een aantal korte woordjes lezen. Ik glunder helemaal van trots... Wat wordt dat meisje groot... Ik heb hier op mijn bureau nog een foto staan van haar en Hannelore (Michiels petekind) in de zoo deze zomer, en daar is ze echt nog een kleuter. Op de foto's die Annemie me laatst toestuurde, is ze echt al een 'meisje'... 'k Ben echt ontzettend trots.
Ook Hannelore wordt een echt juffertje, ook al wil dat in haar spel nog wel eens even anders zijn. Mama Leen mailde me vanmorgen dat Hannelore en zusje Dorien dit weekend Michiel en Leentje hebben gespeeld: Hannelore was Michiel, en Dorien was Leentje... We worden echte rolmodellen ;-).

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage