13 april 2005

sofi-nummer

Tot hier toe bevalt het me wel... De nederlanders hier zijn minder luidruchtig dan de hollanders die naar Antwerpen komen om de Meir onveilig te maken, de buro's (kamers zoals ze hier zeggen) zijn groter dan de kruipkoten waarin ze leuvense onderzoekers dumpen, de lunches en de koffies in de studentenbuurt en waar ik woon zijn niet duurder dan thuis, en op mijn appartement is er kabelTV (wat meer is dan wat we thuis hebben, en dan nog zonder VTM, Kanaal 2 en VT4).
De mensen op de afdeling doen echt hun best opdat mijn kamergenoot Sam en ik ons welkom zouden voelen. Maandag komt er een derde promovendus op de kamer, Marieke, en dan is er meteen koffie met taart als welkomsfeestje voor ons. Gisteren ben ik ook al met mijn promotor Pier (sic) Prins gaan lunchen. Wat betreft de inhoudelijk uitwerking van mijn project, daar wordt nog steeds aan gesleuteld. Dat betekent voornamelijk dat ik nu vooral aan het lezen ben en referentielijsten aanmaak, zodat ik nog meer te lezen krijg :-). 't Is wel leuk, maar af en toe is het toch nogal droog. Ik merk ook dat het wel even geleden is dat mijn hersens nog echt hebben gewerkt: 'k moet er weer wat inkomen. Het lezen en verwerken van teksten gaat traag, maar er komt ook elke dag verbetering in. 'k Heb ondertussen toch al zo'n tekst of 15 achter de kiezen (of moet ik zeggen 'achter de ogen'), en het gaat steeds vlotter en sneller.
Ondertussen word ik administratief gezien ook steeds meer gelinkt aan Nederland. 'k Heb al een voordeelkaart voor de trein, een strippenkaart voor tram en bus, en sinds gisteren nu ook een sofi-nummer. Een sofi-nummer (sociaal-financieel nummer) is een 9-cijferige code met daartussen nog eens ergens 2 puntjes waardoor je bij de overheid eenduidig kan geïdentificeerd worden. Je hebt het nodig om bv. een ziekteverzekering af te sluiten of een bankrekening te openen. Dat zijn dan ook de twee prakticaliteiten die er de eerste dagen staan aan te komen. En als ik dan een bankrekening heb, kan ik me ook een nederlands gsm-abonnement aanschaffen, mét gratis 'mobieltje', ben ik weer bereikbaar voor mensen die niet genoeg hebben aan mijn blog, maar ook mijn stem wel weer eens willen horen ;-).

2 reacties:

Blogger Mieke zei...

oooh binnenkort je stem weer eens horen, dan kan jij Sensi nog eens horen!!!!
Maar bon, hou je alvast 18 juni vrij trouwens? Party here at home!!!
(k zal het maar vroeg genoeg zeggen!! :) ))
Hey heb effe mijn blog aangepast, je kan terug berichten posten!
Dikke kusseknuf van je koppige metekindje en je vriendinnetje
(klinkt absoluut schattig niet? haha)

10:47 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Goed om te horen dat het zo goed gaat met je tss al die "luidruchtige keeskopjes"... Je hebt btw de greetz van Koen(ja,idd,die TL van dat "slecht verlucht en airconditioned stinkkot",genaamd snt) ;)
Greetz and take care over there! Marijke XX

9:13 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage