05 april 2005

Amsterdam, dag 3

M"n derde dag als promovendus in Amsterdam... 't Is heel wat: 't is behoorlijk wat passen en meten en organiseren om de ganse boel aan het draaien te krijgen, maar ja, prakticiteiten hebben meestal de neiging om ooit wel eens in orde te komen...

Ik zit op hier in het midden van de stad, in een universiteitsgebouw (op het Roeterseiland), op het 8ste verdiep, samen met één iemand (binnenkort twee iemanden) anders. De kamer is meer dan groot genoeg, om daarnaast ook nog 2 gigantische en 1 grote plant te huisvesten. Het is een hoekkamer, langs twee zijden volledig 'beraamd', zodat we een mooi uitzicht hebben over de stad. Het is nog een beetje onpersoonlijk, maar er staan toch al 2 fotokadertjes (eentje van M&L voor Uluru en eentje van Sensi en Hannelore mét lolly in de Zoo van Antwerpen) en twee oranje gerberaatjes in een vaasje met nog Belgisch water (ah ja, die bloemetjes moesten tijdens de lange tocht van Antwerpen naar Amsterdam toch ook water hebben...). Al van de eerste dag beschik ik over een mooie, spierwitte nieuwe iMac met 15 inch flatscreen, optische muis en QWERTY-klavier... 'k Heb het klavier aangepast naar AZERTY, maar het is toch een beetje wennen, zo'n vreemd toetsenbord. Net als die vreemde taal hier: soms versta ik de mensen echt niet, maar goed, soms verstaan zij mij ook niet... Dat wordt vast ooit nog wel eens beter. De mensen zijn trouwens best vriendelijk hier, al is het voor mij een beetje moeilijk om ze uit elkaar te houden: ze zijn (bijna) allemaal, zowel mannen als vrouwen, blond en groot... ;-)

Wat het appartementje betreft: ik zit wel best leuk, vind ik zo. Niet ver van de Albert Cuypmarkt, in de Quellijnstraat. 't Is een studiootje met 2 zetels, kabeltelevisie, dubbel bed, 2 tafels, 2 stoelen en 2 krukjes, keukentje met douche en apart toilet. Voor een buitenverblijf meer dan goed genoeg ;-). Ik kan er voorlopig alvast een aantal maanden blijven. Omwille van die voorlopigheid, heb ik beslist om geen telefoonaansluiting of internetverbinding te installeren. Ik kan op mijn werk genoeg op het www en ik ben tijdens de kantooruren te bereiken op: 003120-525.60.39. Gisteren waren Michiel en Bart in Amsterdam, maar vanavond is mijn eerste 'eenzame' avond. 'k Ben eens benieuwd wat ik allemaal ga doe, zo helemaal alleen op mijn eigen appartementje...

Ondertussen wacht ik nog op een sofi-nummer (dat mag ik volgende dinsdag bij de belastingsdienst gaan ophalen), en dan kan ik mezelf een nederlandse bankrekening openen. Dan kan ik ook 'chipknippen' (de hollandse variant van Proton), wat wel heeeeeel noodzakelijk is, want alle automaten in het gebouw hier werken sinds 1 april niet langer met geld...

'k Heb al bij al toch nog wat een 'toeristengevoel' hier zo, wat waarschijnlijk nog vergroot wordt door het feit dat ik met een stadsplannetje en een LonelyPlanet-gids van The Netherlands op zak rondloop... Dat zal waarschijnlijk niet blijven duren, want het werk komt snel binnen... Er is al een eerste presentatie door mij te geven gepland op 24 mei, en dat terwijl ik nu nog niet anders heb gedaan als artikels downloaden van de elektronische bib en lliteratuurlijksten aanmaken en 'brede basisartikels' lezen... Maar mens, wat is dat leuk werk :-).

Enfin, ik ga zo stilaan naar mijn huisje, want ik mag ze hier niet de indruk geven dat ze met een workaholic te maken hebben hé ;-).

3 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Dag Leentje, leuk te lezen dat het je goed gaat en dat je Belgische water hebt meegenomen daar ;-)))) En als er teveel grote blonde hollanders zijn, stuur er dan maar een naar mij, ik weet wat ik ermee moet doen ,-)))) In ieder geval nog veeeeel veeeeel plezieeer en vanavond ben ik zeker dat je je niet gaat vervelen alleen op dat appartementje (als je foto's hebt, stuur ze maar eens op)
Dikke kussen,
Jean

10:00 a.m.  
Blogger Mieke zei...

hey meiske, in navolging van jouu heb ik nu ook een weblog gemaakt, zodat je de belevenissen van Sensi en mij wat beter kan volgen.
Kan je het terugvinden?
Fijn om van je te horen en ik zie je in elk geval zaterdag!!!!
Oh ja lees mijn post er maar eens op na ik denk dat je wel weet wie die vriend uit het verleden is....
Dikke kussen!!!

5:30 p.m.  
Blogger Mieke zei...

Bedankt voor je reactie op mijn weblog hé!
Als Sensi terug is, zorg ik ervoor dat je haar belevenissen ook kan volgen op die manier... Zo is ze toch wat dichter bij je oke?
Kusseknuffen en tot zaterdag!!

7:05 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage