04 mei 2005

feesterlanders

Amai, in NL wordt nogal wat afgefeest zo rond deze periode... en wij maar denken dat wij Vlamingen een volk van feestvierders zijn, dat is nog niks tegen de hollanders...
30 april Koninginnedag, hét Oranje-hoogtepunt van het jaar. Ik vraag me daarbij toch wel in stilte af of al die feestende mensen dan ook royalisten zijn - of is dat een kwestie die misschien minder speelt hier dan bij ons in België? Ik kan me niet voorstellen dat er op de Dag van de Dynastie massaal veel Belgen zich hullen in nationale driekleur en ..., ja, in welke kleur, wij hebben nog geneens een eigen kleur, denk ik. Het echte gefeest op Koninginnedag heb ik gemist, want ik was op het trouwfeest van Kim en Sam, en het was er gewoon suppperformismurfidastisch! Me nog nooit (echt waar) zo geweldig goed geamuseerd op een trouwfeest.
Vandaag en morgen wordt in NL ook het einde van WOII herdacht. Dat is niet enkel een ingetogen dodenherdenking, maar dat is hier ook echt een viering van de vrijheid, naar het schijnt met optredens en nog meer feest. Dat vieren de Nederlanders maar eens om de 5 jaar zo uitgebreid, maar goed, als ze het doen, doen ze het blijkbaar stevig.
Maar ik, ik doe niet mee, want ik ga gewoon weer naar huis dit weekend, want 'Ik kan -A- niet vergeten'...

1 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Ha Leentje, ik was al bijna vergeten dat ik je avonturen in Amsterdam kan volgen op deze weblog, maar vandaag heb ik mijn schade ingehaald! Hopelijk voelt alles ondertussen weer wat vertrouwder aan en kan je zo stilaan ook echt gaan "onderzoeken". Echt tof dat je nu terug binnen de psychologie aan het werk bent! Trouwens ook nog gefeliciflapstaart met je ondertrouw en we kijken mee uit naar 15/10!! Dikke knuf en tot een volgende keer maar weer! Ons Anneke xxx

10:32 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage