17 juni 2005

nu is het écht begonnen!!!

Gisteren is het échte onderzoeksdeel van mijn promotieonderzoek gestart. We zijn in een school in Amsterdam het eerste deel van de eerste pilot gaan uitvoeren. Een pilot is een soort 'voorstudie' om na te gaan of het experiment dat we uitvoeren of de materialen die we gebruiken wel 'voldoen'. In deze pilot willen we nagaan of de foto's (plaatjes, zoals ze dat hier noemen) die we graag in onze experimenten zullen gebruiken, en die afkomstig zijn uit een internationale database, geschikt zijn om te gebruiken als 'emotion eliciting stimuli'. Het is met andere woorden de bedoeling om te testen of de gebruikte plaatjes gevoelens als blijdschap en verdriet of kalmte en opwinding kunnen oproepen. 't Is best leuk om te doen...

Ondertussen ben ik ook eindelijk écht begonnen aan mijn zoektocht naar een nieuw onderdak, in de hoop iets deftigs te vinden tegen het moment dat Bart naar Amsterdam komt, en ik dus uit de Quellijnstraat weg moet. Vorige week had ik een leuk gesprek in een leuke woongroep over een leuke kamer op een leuke locatie, en dat ook nog voor een leuke prijs, maar... ze hebben iemand anders gekozen... Jammer, ik het was wel toepasselijk geweest: het was in de Pieter Vlamingstraat...
Gisteren was ik ook gaan kijken naar een kamer in een tweekamerflat, waar ook nog een ander meisje woont. Dat viel echter keihard tegen: in het kamertje stond enkel een tweepersoonsbed, en dan kon de deur eigenlijk al niet meer helemaal open... En het was er ook vrij smerig, niet dat ik zo'n poetsmadam ben, maar een beetje een frisse douche vind ik toch wel aangenaam...
Vandaag ga ik naar een kamer in de Jordaan kijken. Ook een leuke buurt natuurlijk... Het is wel een beetje spannend.

Gisterenavond ben ik ook met Lidewij (je weet wel, die superleuke collega) gaan kijken en luisteren naar het UvA-Orkest in het Concertgebouw. Het was echt heel mooi. Om te beginnen heeft dat gebouw ontzettend veel 'grandeur', en past zo'n orkest er helemaal in. Ze speelden ook hele mooie stukken ('k weet niet van wie, want ik heb geen programma gekocht), we hebben er echt van genoten.

Strakjes wacht me een urenlange busreis naar Antwerpen, want de treinen rijden niet wegens staking van verkeersleiding... 'k Heb me dan maar een ticketje gekocht op een Eurolines bus... Ik moet al om 19u aan het vertrekpunt zijn, en we zouden om half twaalf in Antwerpen moeten aankomen... 'k Kan al bijna beter met de fiets gaan... Maar goed, ik geraak er wel!

1 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Hoi Leentje,

Dat klinkt allemaal veel belovend en spannend, zowel het opzetten van de pilot-studie als de zoektocht naar een nieuw onderkomen. Hopelijk vind je snel iets naar je zin. Intussen bedenk ik dat jullie nog steeds niet in ons onderkomen in Lier op bezoek zijn geweest, dus daar moeten we binnenkort ook eens verandering in brengen. Nog heel veel succes en tot gauw. Dikke knuffel van ons Anneke

11:52 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage