14 maart 2006

NS

Ik heb het effe gehad met die Nederlandse Spoorwegen...
Vorige week vrijdag vertrok ik om 5 voor 3 fris ende vrolijk van bij de basisschool in Zaandam met de gedachte dat ik vrij vroeg thuis zou kunnen zijn. De bus die me naar het station moest brengen, liet een beetje op zich wachten, maar was toch nog ruim op tijd om de geplande trein richting Amsterdam Centraal te halen. Dus, buiten het feit dat ik aan de waterkant in het vlakke hollandse land bijna ben vastgevroren aan het bankje van de bushalte, hoor je mij niet klagen. De trein van Zaandam naar Amsterdam reed voortreffelijk, helemaal probleemloos, en uitzonderlijk braaf binnen de tijd. In Amsterdam-Centraal las ik op de aankondigingsborden een minder rooskleurige waarschuwing: hinder door een ongeval tussen Den Haag en (als ik me niet vergis) Leiden. Maar, de internationale trein met bestemming Brussel-Zuid vertrok volgens schema om 15u23. Na Schiphol melde de treinbegeleider dat de trein niet verder zou gaan dan Den Haag Hollands Spoor. Daar moesten we dan maar een trein nemen naar Den Haag Centraal waar er een trein richting Roosendaal zou zijn. Vanuit Den Haag Centraal vertrok er inderdaad een half uur later een STOPtrein richting Roosendaal (dat was ondertussen al mijn 4de vervoermiddel: 1 bus en 3 treinen). Een stoptrein tussen Den Haag en Roosendaal, dat duurt dus eindelooooooooos. In Dordrecht ben ik er dan maar uitgegaan, in de hoop dat er ooit nog een Intercity zou stoppen richting België, met in mijn achterhoofd de geruststellende gedachte dat Michiel me al eens eerder was komen ontzetten in Dordrecht Station. Trein nummer 4 liet maar een paar minuutjes op zich wachten: eindelijk in volle snelheid en rechtdoor in een rechte (ondertussen donkere) lijn naar Oh Dierbaar België. In Antwerpen Berchem heb ik meestal vrij snel een trein die stopt in Antwerpen Zuid, maar vrijdag vond toch ook de NMBS dat die verbinding niet zo vlot moest lopen... Nog een kwartier staan wegwaaien op het perron... Toen ik om 3 uur in Zaandam vertrok, verwachtte ik rond zes uur thuis te zijn. Toen ik de sleutel in de voordeur stak, was het al voorbij 8 uur...
Deze morgen, fris ende vrolijk vertrokken in Berchem voor een reisje van 2 uur richting Amsterdam. De trein die aangekondigd werd als de Internationale Trein naar Amsterdam, leek onheilspellend en verdacht veel op een boemeltreintje tussen Mol en Geel (of zoiets...). En inderdaad: de rode schokkelende trein, reed niet verder dan Roosendaal. Daar wachtte een Nederlandse Intercity Trein naar Amsterdam. De aankondigingsborden op Roosendaal Station maakten melding van een storing in Rotterdam... Je voelt het al komen: in Rotterdam ging er helemaal niets meer vooruit. Eerst een half uur stilgestaan VOOR het station, dan een uur IN het station... De tocht naar Amsterdam duurde vandaag bijna vier uur...
Gelukkig is er dan Humo, Metro België, Metro Nederland, Spits, het nieuwe nrc.next, de slides van mijn presentatie voor vanavondn en ... mijn nieuwe zwarte iPod Nano...

5 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

courage Leentje, treinen is steeds een beetje avontuur hé...;-)) en dan moet je denken aan de mensen die dagelijks in de file staan.....best is om een thermos warme chocomelk mee te nemen ,-))
dikke kus en tot zaterdag zeker !
jean

9:38 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Maar Leentje toch, wat een avonturen met de trein. Ik durf nu niet meer klagen dat ik tien minuutjes moet omrijden wegens wegenwerken in Kontich Kazerne! Trouwens nog bedankt voor je mailtje ivm Piet Stockmans en hopelijk nog eens tot binnenkort! Dikke knuffel van ons Anneke

3:01 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Leentje, nog bedankt voor den warme acceuil van dit We, het was zeer gezellig en alvorens dat ik het nog vergeet, kun je me de gegevens jullie super kuisvrouw doorsturen? bedankt, knufs, jean

9:43 a.m.  
Blogger Zowietje zei...

Amai, gij moet een engelen geduld hebben. Mag ik da af en toe eens lenen ;)

Knufkes Steve
(Bijna Uwe verjaardag. Zit ge dan in Nederland? Kan ik dan bellen op uwe GSM of hedde gij ne hollandse nr?)

12:12 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

hey leentje,

hopelijk loopt vandaag alles volgens plan. geniet van je dag want je verjaart al maar één keer per jaar !
een dikke proficiat !
lies
xxxxx

11:39 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage