24 november 2006

ziekteverlof

Vorige week had ik een weekje vakantie, en 'k was er helemaal aan toe: moe, gestressed, en nog meer dan 100 uur vakantie te gaan voor het einde van het jaar.
Maandag eerste vakantiedag: maandag ook eerste ziektedag: koorts, verkouden, hoesten, niezen, beven, zweten,... Enfin, zo 'ziek' was ik al in jaren niet meer geweest (ik herinner me nog vaag koortsdromen met engeltjes in Leuven). 'k Heb me er niet door laten weerhouden om twee dagen kei-hard in ons huis te werken (joehoe, de rommelkelders en het terras zijn opgereommeld). Woensdag het bezoek van de collega's uit NL aan de mooiste stad ter wereld voorbereid, en donderdag 15 Nederlanders, 2 Duitsers, 1 Amerikaan, en 1 Belg (en mezelf en Michiel) door de stad gegidsd (Zurenborg, Kloosterstraat, Hoogstraat, Vlaeykensgang, Groenplaats, kathedraal, Paters Vaetje, Grote Markt, Scheldekaaien, Zuiderpershuis, Wok en Tandoor). Vrijdag geen koorts meer, maar pompaf... Zaterdag huwelijk Bart en Martine, en baby Ester bezocht. Zondag tantes en nonkels op visite... Enfin, echt een drukke, maar deugddoende vakantie.
Deze week terug op de UvA gekomen, vertelde Herman (de plaatselijk Pol Pierlet), dat ik mijn vakantie mocht annuleren wegens ziek... Dus zit ik nog steeds met meer dan 100 vakantie-uren die opmoeten voor 31 december (en de feestdagen zijn er al af...), en geen idee wanneer ik die moet opnemen...

3 reacties:

Blogger Mieke zei...

Gewoon doen, volgens mij ben je dringend toe aan een weekje niet geplande vakantie met veel rust!
Vergeet niet dat je lichaam veel rust nodig heeft op onze leeftijd :-) en dat je nadien terug beter zal functioneren op je werk ook!
Grts
Annemie

6:38 p.m.  
Blogger Linda zei...

Gaan voor die banaan! Het klinkt toch niet echt alsof je hebt kunnen genieten van je weekje vakantie, dus doe er maar snel 100 uur bij! Ge kunt met 100 uur verlof bv. naar NZ komen. ;-)

9:57 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

100 uur verlof? Dat is volgens mijne uurrooster bijna drie weken! En over vier weken komt de kerstvakantie er al aan (niet dat ik aan het aftellen ben, hoor :-)). Ergo: Leentje hoeft dit kalenderjaar nog maar een weekje te werken en ons Anneke is stikjaloers!

5:06 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage