25 september 2007

volhoofdigheid

Een van mijn collega's doet onderzoek naar de toegevoegde waarde van Mindfullness technieken bovenop traditionele cognitieve gedragstherapie. 'k Weet niet of ik daar zelf zo ontzettend veel geloof aan hecht, want 'doorsnee' ontspanningsoefeningen lijken mij over 't algemeen wel te volstaan...
Maar, daar gaat het eigenlijk helemaal niet over. Het gaat er eigenlijk over dat de man in kwestie (Jan) ook Mindfullness ontspanningssessies verzorgt voor geïnteresseerden op onze afdeling, en dat ik vandaag voor 't eerst zo'n sessie heb bijgewoond. Ik kan je zeggen dat dit een zeer ontspannende, loommakende, hoofdledigende bezigheid is. Ik vraag me af waarom ze het niet 'Mindemptyness' noemen...

1 reacties:

Blogger Mieke zei...

Onderschat nooit de kracht van "alternatieve" ontspanningstechnieken...het gaat er uiteindelijk toch over om mensen het leven anders te laten bekijken en zo los te breken uit slechte patronen? Dat bekom je niet met de gewone ontspanningstechnieken hoor... het heet niet emptyness volgens mij omdat je door je hoofd leeg te maken, het kan vullen met goede dingen zeker ;-).
Sommige dingen lijken wetenschappers nogal raar waarschijnlijk...mss omdat ze het niet kunnen vatten?
Groetjes
Annemie

8:43 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage